Day 1 in PARADISE

Heey mensjes!! Nu over onze Whitsunday trip! Het duurde ff, maar ben nu eindelijk weer voor de site aant typen haha ;) Het was echt heeeeel erg gaaf! Toen ik dus op maandag 13 maart wakker werd was ik ook helemaal blij en enthousiast :D We moesten allen uitchecken, maar had niet zoveel last van t slaaptekort haha Had er zoveel zin in!!

Uitchecken, tassen naar de auto en eerst nog rustig ontbijten enz. We dachten eerst dat de boot rond half 7 's avonds vertrok, maar bij het inchecken bij het bureau bleek het al om 2.15 u zijn! Gelukkig dat we dus voor een uur ingecheckt moesten zijn, anders hadden we onze boot gemist haha Afscheid genomen van die rare Denen, die dus eigenlijk wel cool waren haha We zoude vast nog ergens met hun meeten, dus die gaan we weer zien! Nog ff onze tijd 'gedood' met internet en naar de boot toe! Daar konden we Harry nl gewoon laten staan :) Was wel zo handig. Het was sowieso ff wachten. De boot was de haven al uit, aangezien het eb werd en veel water uit de haven vloeide. Ze hadden 'Spank me' dus moeten verplaatsen, want anders zou ie vast gaan zitten omdat ie en diepe kiel heeft! Dan zouden we dus nooit wegkomen. Nu moesten we met een klein rubberen bootje groepje voor groepje naar de boot gebracht moeten worden. Eerst huurden we nog onze stingestuits - dat moest, want er zijn veel kwallen die je steken en deze suits helpen dat voorkomen - en toen gewoon rustig zitten wachten. We zagen de mensen in onze groep en ik dacht meteen weer van: owjee!! Ruvi, een Israelier kwam meteen tegen ons aanlullen met zn betweter verhalen.. Jeetje, nu al type nr 1 ontmoet hoor! Werd meteen gek en we besloten om maar gewoon de hele tijd ja te knikken en maar niet zeggen wat wij vonden, want dan kregen we nog meer theorien haha :P (kwamen we achter hoor, want ikke moest wel zeggen wat ik vond, maar wenste dat ik dat nooit gedaan had... Ben vervolgens nooit zo beamend geweest hhaha :P) Hoezo vermoeiend!! En dat de eerste 15 minuten van onze trip... Eindelijk konden we het kleine bootje in en de verte lag Spank Me al op ons te wachten :) Die boten zijn best groot! Maar niet zo huge als op de foto's, maar toch... Behoorlijk impressive! :) En handig... Konden we zorgen dat we aan de andere kant zaten als Ruvi! Haha

De kapitein, Matt heette ons welkom en vertelde wat over Spank Me. Ook werden we voorgesteld aan duikleraar JC, kok Sarah en deckie Murray. Dit was de crew met wie we de komende 3 dagen zouden zitten. Eerst een stukje met motor, maar binnen de korste keren werden de zeilen gehezen... Wij moesten daarmee helpen. Acht mensen moesten aan van die grote draaidingen gaan staan en die rijgen het zelf omhoog. Was wel vet, echt teamwork! Dat wilde ik ook wel een keertje doen hehe Heb ik later dan ook gedaan hoor :) Het waaide vet hard! We moesten allemaal aan de hoge kant gaan zitten. Ik ging een beetje vooraan... Wou dat ik dat nooit gedaan had! Ik werd zeiknat! En die wind maakt het best koud... Vond het op dat moment allemaal niet meer zo leuk haha :P Maar voor ik het wist waren we al bij de baai waar we de eerste nacht zouden blijven. We verbleven bij Hook Island.... Echt ontzettend mooi! De zonsondergang (waardoor het vervolgens nog kouder werd haha) was ook weer iets dat je niet snel vergeet :) Sarah begon meteen met het eten klaar te maken en terwijl we daar op wachten, konden we de mensjes een beetje beter leren kennen. Was een aardige vent - Lars, van 43 - en met Ben leuk staan kletsen.

Ook ging JC wat meer over het duiken uitleggen, waar Ruvi de hele tijd doorheen ging lullen hahah Hij had kennelijk nog al veel duikervaring, en was JC de hele tijd aan het onderbreken en te zeggen dat het anders was haha Dat hoofd van JC!! Geweldig! Hij werd er ook meteen helemaal gestoord van :P Ook moesten we papieren invullen (over duikrisico's etc etc) en zeggen of je gecertificeerd was of niet... Dat zijn wij :D Maar de slimme Dutchies waren hun pasje vergeten mee te nemen... Dus ik zei tegen JC dat ie ons maar vragen moest stellen... Hij had een beter idee: we moesten de equipment in elkaar zetten. Wat een RAMP! Ik wist niet meer zo goed hoe het moest en natuurlijk liet Kris mij eerst :P Ik had de BC verkeerd om aan de cilinder gedaan dus ik was sowieso gestikt in het water hahaha SCHAAM SCHAAM! JC vertrouwde ons dus niet echt, dus moesten we met hem mee met zn introductry dive :( Klote!! Jeetje, op die duikboot was het veel makkelijker :P De cilinder stond goed om en je hoefde alleen de eerste dag je BC er aan vast te maken... De rest van de dagen hoefde je het alleen te checken, maar bleef het gewoon pgetogen staan. Het was nog niet eens 3 weken geleden die cursus en ik wist het nu al niet meer... Echt te erg! Schaamde me dood haha We stonden meteen bekend als :"Team Holland" want hij kon ons niet uit elkaar houden :P

Daarna nog lekker gegeten. Op dat moment werd ik zo moe haha Lekker op het dek gelegen en sterren gekeken :) Was echt ontzetten gaaf! Rond 10 uur ging iedereen al naar bed ofzo, dus ik ook maar :P Sterker nog, volgens mij wa sik een van de eersten haha ;) Het was nog een beetje aftasten: mensen die je niet kent, op een kleine boot die de hele tijd beweegt (= ongemakkelijk... ZEEBENEN!) Was ook kapot, en de volgende dag moesten we belachelijk vroeg op, dussss lekker slaapie slaapie doen! :)